jag och matlagning

Köket är väl inte mitt favoritrum, iallafall inte när det kommer till matlagning. Alla som känner mig vet hur dålig jag är på att laga mat, jag brände soppan på hemkunskapen i nian så att det var en stor klump alltihop och sen började min ugn brinna en gång när jag gjorde rulltårta. Men idag trotsade jag allt det och sa ja när Millas mamma frågade snällt om jag ville laga mat. Allt gick jättebra, tills det var dags att sätta in skiten i ugnen. När jag öppnar luckan så väller det ut rök, så hela lägenheten är alldeles rökfylld nu, jag är bara nojig att alarmet ska gå igång hahah. Milla sover och hennes mamma är inte hemma, så jag hoppas det innan gå bort innan de märker det... heheheh, fast det var ju inte mitt fel att det började ryka. Snart ska jag sätta igång att koka pasta, hoppas det går bättre då!


jag just nu, deppar över röken haha



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0