Dagens fråga

Postat av: Ida

Hej!
Jag undrar hur man gå tillväga för att bli aupair??

 

 

Svar:

Det beror helt på vilket land du vill åka till. Du kan åka privat till vilket land som helst, men om du ska åka till ett land som t.ex. Australien, USA eller någon annanstans där du behöver arbetsvisum, så är det lättare (dock mycket dyrare) att gå via en förmedling som t.ex. cultural care. Jag själv rekommenderar dock inte dem, tyckte inte alls att dem var bra när jag var Au Pair i USA, dock var tjejerna på det svenska kontoret superbra, men inte dem i Boston (USA). Det finns andra förmedlingar som t.ex. STS, Au Pair in America osv. Bara att googla.

Andra gången jag åkte som Au Pair, alltså till London där jag bor nu, så valde jag att åka privat. Då gick jag in på aupair-world.net/ och skapade mig en profil, sedan blir du matchad där med olika familjer som du kan prata med och allting är gratis! Sedan är det upp till dig att kontrollera om familjen verkar bra, hur du kommer att bo, hur du ska ta dig dit, arbetsschema osv, men det är superlätt! Jag har hamnat hos världens bästa värdfamilj som jag älskar som om de vore min riktiga familj! Våga ta steget säger jag bara!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0