Resan hem

Nu har man landat i verkligheten igen och jag tänkte berätta lite om min resa hem från London.

I onsdags eftermiddag vid 2 tiden satte jag mig på tåget mot Gatwick Airport, det tog cirka en timme att komma dit, men det kändes inte så hemskt länge faktiskt. Väl framme skulle jag hitta rätt lucka att checka in i och det visade sig att jag hade en halvtimma kvar innan min lucka öppnades, så jag gick ut för att ta en cigg sålänge. Väl ute ringer mamma mig, hon trodde jag skulle komma hem som igår (torsdag), så vi lurade henne totalt! Hon frågade vad jag gjorde och jag fick ljuga ihop en historia om att jag var hemma och bla bla, samtidigt som jag bad en stilla bön att de inte skulle prata i högtalarna haha. Men jag klarade mig! Sedan slog jag ihjäl 3 timmar på flygplatsen med att checka in, äta sushi, röka innan säkerhetskontrollen, handla i taxfree och springa till min gate. Satt brevid världens jobbigaste tjej på flyget, hon kunde inte sluta röra på sig och såklart så skulle hon stöta till mig varje gång hon gjorde nåt. Fick nästan damp tillslut, men som tur är var det ju bara en 1.40 timmars resa.

Min älskade bästis Milla hämtade upp mig på tågstationen, efter lite förvirring från min sida då jag helt plötsligt åkte tunnelbana i Malmö, det fanns inte när jag lämnade landet ;D Milla och jag körde hem till mig för att överraska min mamma och gissa om hon blev överraskad! Hahaha, chockade henne totalt! Efter nån timme hos mig drog vi ner till min systers jobb som ligger precis där jag bor, och sa hej. Efter det blev det ett besök på Mcdonalds och jag käkade ÄNTLIGEN pommes MED DIPPA!!! Ah, lovely! Efter det var klockan så mycket att det var dags att köra hem igen, jag bäddade ner mig i mammas säng bredvid min fina systerdotter Tindra som redan låg och sov så sött så, medan mamma sov i mitt rum den natten.

På  morgnen vaknade jag vid 8 tiden av att Tindra inte kunde hitta sina nappar som hon alltid sover med, jag hittade en åt henne och sedan kom hon på att hennes moster var hemma! Hon kände dock inte igen mig i mörkret så hon sprang in på mitt rum och hoppade upp på mamma och skrek mooosteeeer! hahah, så jag kallade på henne och sa att det var jag som var i mammas säng, så då kom hon springades och kramade mig. Så höll det på hela morgonen, hon fick såna små infall då hon bara kastade sig på mig och kramades. Älskade lilla tös!


Nu ska jag snart iväg och hämta yrvädret på dagis eftersom min syster jobbar ett 12 timmars pass idag på jobb, stackarn! Så vi hörs senare igen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0