Kära vänner

Denna dagen har varit väldigt konstig, från ilska till total glädje..

Jag mailade familjen från Kingston angående min situation för att se om de hade tid med en intervju innan söndag, så att jag hade kunnat veta om jag skulle till dem eller inte efter jul och flyga hem till Sverige innan dess. Kort efter så ringde de mig och frågade om jag ville ha en intervju över skype redan ikväll, så det hade vi. De var supersnälla och verkade så himla bra! Så vi bestämde att jag skulle komma till dem på söndag redan och ha en liten testperiod mellan söndag och jul för att se om vi funkade bra ihop (sjukt snällt eftersom att de egentligen inte behövde någon förrän i januari). Hon pratade med min nuvaranda värdmamma som berättade lite om mig och sådär. Då var allt frid och fröjd, men sen fick jag ett mail av värdmamman där hon frågade om jag ville komma redan på fredag, så på fredag flyttar jag till Kingston!!! Förstår ni lyckan?

Ikväll har jag pratat med min nuvarande värdmamma mycket och samtidigt som jag är sjukt glad att få flytta till Kingston (som inte ligger lika off som Oxted) så blir jag lite ledsen över att behöva lämna denna familjen. Hon är genomsnäll, även om jag blev arg och ledsen innan idag så tycker jag om henne mycket! Dessutom, kommer jag att få lön i veckan PLUS halva kostnaden för flyget jag tog hit! Jag sa att det inte behövdes, men hon insisterade eftersom att jag var tvungen att ta ett dyrt flyg för att hon ville ha hit mig fort. "See it as a bonus" sa hon, så himla snällt! Så, på fredag blir jag lite rikare. Yay! :) Just nu känns allting så himla bra, så perfekt.. Hoppas att det inte försvinner snart.

Ett till plus är att jag har sovmorgon imorgon, hur länge jag vill, woooouhu! Så nu ska jag kolla på Harry Potter 1 innan jag somnar, jag är en riktig Harry Potter nörd, visst?




Kommentarer
Helen

Du ser att det löser sig alltid till det bästa,Åh vad jag är glad för din skull. Hoppas nu att du kommer att trivas i den nya familjen. Håller som sagt både tummar o tår för dig. Ha en bra dag o va rädd om dig. Kramar fr Anderslöv

2010-11-08 @ 06:56:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0