svar på kommentar:

Postat av: halmstadfrida :)

Det verkar ju som om det finns många som söker au pair. Är det lätt att hitta/få tag på familjer? Kom bara att tänka på det, när man åker med ett "företag" som det här coultur care så finns det ju vissa "regler" att följa med löner osv. Är det inte svårt när man ska bestämma sånt här privat?

 

Hej Frida!

Ja det finns väldigt många familjer som söker efter både au pair och au pair +. Det är superlätt att få tag på familjer här i England, men även i USA. Ett par stycken familjer från USA har kontaktat mig, men eftersom jag inte vill till USA igen som Au Pair så har jag tackat nej, det är i London jag hör hemma <3

Det är inte alls svårt att komma överrens om löner, om familjen skulle skita i att betala mig, hade jag bara fått dra här ifrån och kanske sno med mig lite prylar värt min lön! haha nej skoja bara, sånt händer inte :) Hade väl fått ringa farbror blå om det skulle inträffa! Man kommer överrens om lönen INNAN man anländer till familjen.

 

Var inne på bion här i Oxted och titta vad jag såg... Kommer snart! Lär ju gå och se den, svensk film, en av de bästa! wooouh! (För er som inte ser vilken det är så är det "Luftslottet som sprängdes", tredje filmen i Millenuim-trilogin.

 



Kommentarer
halmstadfrida :)

Asså tack seriöst så sjukt mkt för att du svarar på mina frågor :) uppskattas stort!!

Och förlåt att jag är så tjatig med alla mina frågor xD men vill&lär mig mycket genom dig verkligen :).



Då kom lite två följd frågor, vad är skillnaden på au pair&au pair+? Har aldrig hört det innan, även hur hittar du alla familjer?



Sen en helt annan fråga, som nog skulle hjälpa alla här som läser din blogg. Om du vet, eller känner någon som vet. Ett helt okej fräsch (gärna så billigt som möjligt ;D) hotel som är i centrum/nära för att kunna ta sig runt.



Har aldrig varit i England innan, och funderar på om jag ska åka till London som min första egna resa utan föräldrarna när jag blir 18 typ snart :D. Billiga flygbiljer vet jag typ vart man kan få tag på, men har än så länge inte hittat något så där jätte bra hotell.



Tipsa gärna ;)



Ha de bäst och tack för en mkt trevlig blogg :D

2010-11-06 @ 18:53:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0