Läsarfråga

Hej!
Vill först och främst säga att jag verkligen gillar din blogg, hittade den för några dagar sen. Ska själv åka som au-pair till London om ett år så det är verkligen kul att kunna få en känsla av hur det är. Men det jag tänkte fråga dig är om ett tips på en bra primark i London. Jag har hört att den vid Oxford street ska vara heeeeelt full med med folk. Såg att du verkar ha handlat en del på primark i London så jag är otroooligt tacksam för något tips! Tack på förhand!

Svar:


Tack så jättemycket för dina fina ord :) Vad kul att du ska åka hit som Au Pair du med, det är jättekul här och människorna här är jättelätta att komma överrens med.
Angående Primark så är den inne i London (på Oxfordstreet) inte den bästa att rekomendera om du inte gillar mycket folk.. Det är svettigt, trångt och människor ÖVERALLT där inne. Då föreslår jag att man åker till Kingstons (som jag hört ska vara jättebra) eller till East Croydon (som ligger nära mig), där är det inte lika mycket människor, du kan prova kläderna innan du köper dem (det går inte på Oxford street, för kön är typ 30 min lång till bara provrummen.. men har man tålamod så hehe). Annars är Primark BÄST! Älskar den affären, mycket billigt och snyggt där! Det är inte bara Primark som är fullproppat på Oxfordstreet, utan hela Oxfordstreet är fullpackat med människor, både London-bor och Turister! Då föreslår jag att du åker till Camden market eller Notting Hill och shoppar med, mycket bra saker har dem där! Hoppas att detta hjälpte dig! Jag ska ta en bild på hur det ser ut på Primark Oxfordstreet och på själva shoppingstråket där. GALET!


Kommentarer
Linnea

Hej!

Du valde att åka privat. Har du då ett skydd om något skulle hända eller liknande, om familjen hade varit jättekonstig eller något sånt? Vem betalade flyget till London? Har hört att om man åker med Coltural Care betalar de flyget dit, och värdfamiljen resan hem, är det så?

Ganska många frågor, men jag är lite intresserad av att åka som au pair. Men vet inte om jag ska åka privat eller inte.

Tacksam för svar :D

2010-10-27 @ 17:11:09
Cissi

Rolig och bra blogg att läsa! :)

Jag var i London i slutet av maj, och när jag var på ett primarket (minns ej vart det var, haha!) så var kön osm sagt jättelång, och man fick max ta med sig 8 plagg in i provhytten. Vilket jjag fick veta typ efter en lång tid i kön. Och jag hade mkt mer kläder än det. Det sög.. Annars är det en bra affär tycker jag!

2010-10-29 @ 00:54:00
URL: http://cissilaarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0