Läsarfråga igen

Linnea om Läsarfråga:

Hej!
Du valde att åka privat. Har du då ett skydd om något skulle hända eller liknande, om familjen hade varit jättekonstig eller något sånt? Vem betalade flyget till London? Har hört att om man åker med Coltural Care betalar de flyget dit, och värdfamiljen resan hem, är det så?
Ganska många frågor, men jag är lite intresserad av att åka som au pair. Men vet inte om jag ska åka privat eller inte.
Tacksam för svar :D

Svar:
Hej Linnea! Nej jag har inget "skydd" eftersom att jag åker privat, men man får se till att prata mycket i telefon, skypa, be om bilder (flera stycken, inte bara 1), googla fram var familjen bor osv. Se till att fråga familjen mycket frågor om du åker privat. Jag betalade själv flyget till London! Och det du har hört om Cultural Care stämmer inte, du betalar själv flyget dit och hem (det ingår i priset du betalar till Cultural Care och man har ganska stor rabatt då). Avbryter du ditt år (som jag gjorde) så får du köpa egen flygbiljett hem (min gick på runt 5000 kronor) + att du får inte tillbaka desopitionen på 3000 som man betalar in. Jag rekomenderar INTE att åka med Cultural Care, åk hellre med Au Pair in America eller SI om du ska åka till USA. Åker du till London är det mycket bättre att åka privat, du tjänar mycket mer på det eftersom du endast behöver köpa flygbiljett, som ligger mellan 200-2000 kronor. Åker du med en organisation får du betala flera tusentalskronor för pappersarbete osv. Eftersom England ligger i EU så behöver du inte skaffa försäkring, eftersom den du har hemma gäller här med. Skaffa bara ett sjukförsäkringskort från försäkringskassan (gratis) som du kan visa upp om du skulle behöva uppsöka sjukhus här, slipper du betala!  Hoppas att du fick svar på dina frågor :)


Kommentarer
tovis

hahahhaha du har ju prata om de hela tiden att du ska ha typ mask och horn eller nå ju :P Jag ska ha en svart klänning och strumpbyxor och sen svans om de går att fixa och ett diadem med öron bara ;P

2010-10-27 @ 18:55:24
URL: http://mesolga.devote.se
Linnea

Tack för svaren, och jag trro nog jag fick svar på det mest :P

2010-10-28 @ 20:07:04
Linnnea

Hej, tack så mkt för svaren, och jag tror nog jag fick svar på det mesta.

+ gillar din disegn på bloggen :P

2010-10-28 @ 20:22:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0