My feets are bleeding!!

Har nyss kommit hem efter en hel dag i London. Jag jobbade knappt idag så vid 3 tiden tog jag tåget in mot London Victoria där jag skulle möta upp Tova. Vi var lite vilsna ett tag eftersom jag tog tåget in och hon tog tunnelbanan så hamnade vi vid två helt olika utgångar, men till sist så fann vi varandra! Vi började med att promenera till Buckingham palace som låg typ 5 min bort, coolt att ha sett det men det var inget särskilt. Jag tyckte nästan att Stockholms slott var finare, men som sagt, coolt att Queen Elizabeths mansion ;D Efter det promenerade vi igenom Green Park som låg precis bredvid, för att komma till Piccadilly Circus. Alltså, jag tror aldrig jag har varit så besviken, fyfan vad tråkigt och dåligt det var! Världens minsta hörna med billboards, sen var det inte mer? Nä, det hade vi klarat oss utan!

Efter besvikelsen traskade vi vidare mot destinationen: Oxford Street! Det är en aslång gata mitt i London där all shopping finns! Vi var inne på Topshop (väääärldens största, fatta hur stor den var), Urban Outfitters och slutligen det bäst: PRIMARK! Där inne gick jag nuts, vad jag fick med mig får ni se senare eller imorgon.

Efter shoppingen började vi bli hungriga och medan vi letade efter ett ställe att äta på så sprang vi på Food Hall, typ en saluhall. Där inne fanns allt möjligt, jag köpte sushi och Tova en bauta stor baugette + tzatziki som var apdyr haha. När vi fick mättat våra magar gick vi till tunnelbanan och tog oss till Waterloo, där London Eye och Big Ben finns. Vi fick sett det och efteråt var vi nöjda och åkte hem, hon mot Morden och jag mot Oxted :) Nu är jag hemma och det känns som att mina ben ska ramla av, har såå ont i dem! Kommer nog sova gott inatt skulle jag tro! Börjar 07.45 imorgon och Piers ska på kalas vid halv 3 till 5 så då har jag lite sparetime :)

Här har ni en hel drös med bilder från idag:



Buckingham Palace (ingången)


Jag vid en fontän utanför Buckingham Palace


Fucking fina Tova :D


Jag & Tova på Piccadilly Circus


Jag i en telefonkiosk (ser jävligt mongo ut, men någon hade pissat i båset så det stank urin och vi ville bara ta en bild snabbt som fan och sticka där ifrån haha)


Jag på vår väg mot Primark @ Oxford Street


Waterloo, I was defeated you won the war.. la la la


Vid London Eye


DÄR är Big Ben :)


On the Bridge!


Close-up!


Ni får se bilder på det jag shoppade imorgon!
ps. är det något mer ni vill se? Videobloggar? Mitt rum? Huset? Området? TELL ME!



Kommentarer
johanna

Hade varit kul att se hur du bor :)

2010-10-21 @ 12:04:17
moa

lägg gärna upp bilder på hur du bor och området skulle vara jätte kul att se :D

2010-10-21 @ 16:50:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0