Pluggat klart

Jag har suttit halva kvällen och gjort klart en uppgift i Samhälle B. Riktigt drygt, men det är något som måste göras! Dock skulle den varit inlämnad för 1 vecka sedan, men eftersom jag inte förstod uppgiften och väntade på svar från läraren (pluggar på distans), så har jag inte kunnat lämnat in den förrän idag. Men det var okej :)

Tips till er som tycker det är sååå drygt att plugga precis som jag, gör upp en plan och använd olika färgglada pennor. Det får det hela att verka roligare, även om det inte är det. Att planera tiden kring pluggandet gör det hela enklare också, men man måste hålla sig till planen!

Viktigast av allt: Ta pauser! Vissa behöver paus var 30:e minut, medan vissa inte behöver paus förrän efter 1 timme eller 2. Jag själv tar paus en gång i halvtimmen ungefär, men bara 5 minuter per gång då jag fixar lite med bloggen. Gör det på ert vis, så blir det lättare och roligare! Och glöm självklart inte att bunkra upp med något gott att knapra på medan din hjärna går på högvarv!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0