En au pairs dilemma

Idag hade jag gjort upp en plan för hur eftermiddagen/kvällen skulle se ut. Barnen skulle äta middag, göra sina läxor, se The Simpsons (som de gör varje kväll) och efter det skulle vi måla canvastavlor tillsammans. Barnen tyckte att planen var jättebra och såg fram emot det. Båda barnen hade läxa i franska och eftersom att jag inte kan ett dugg franska så blev jag fort uttråkad. Jag tog tillfället i akt till att laga Hannahs hatt som tillhör hennes skoluniform. Jag sydde och mätte osv innan jag bad henne prova hatten igen, då fick hon världens utbrott och skrek att hon ville att hennes mamma skulle laga hatten (info: hatten har varit sönder i snart 2 veckor utan att ha blivit fixad...). Jag sa; "But your mummy doesn't have time to fix it because she is busy doing fun stuff with you guys! And look, now it's fixed!".

Hannah fortsatte skrika och började gråta (som vanligt). Jag bad henne sluta bete sig illa men hon fortsatte, jag sa åt henne att gå upp på sitt rum om hon inte slutade men det ville hon inte. Till sist sa jag att vi inte skulle måla tavlor om hon inte slutade, men hon fortsatte ändå. Det hela slutade med att jag slet sönder hatten (inte hela då, utan det jag hade lagat) och frågade om hon var nöjd.

Efter The Simpsons kom barnen ut till mig leendes och sa "ska vi måla?" och jag svarade kort "nej". Hannah började då gråta/skrika igen och Sam gick in i TV rummet. Jag gick efter Sam, gav honom hans Ipod touch att spela spel på och frågade om han förstod varför vi inte kunde måla idag och ifall han var okej med det, det var han och han förstod.

Väldigt irriterande att behöva straffa Sam för något Hannah gör, det är ett jobbigt dilemma för en Au Pair. Vi får se hur hon beter sig imorgon, kanske blir det målning då istället annars får jag måla med Sam när Hannah inte är i närheten. Nu kollar hon iallafall på Hollyoaks, Englands sämsta tv serie haha.




Kommentarer
halmstadfrida

SHIT FREKING PANIK!!!! Hur fixar du och hanterar sånt! jAg kan förstå om du mår dåligt över det, att de kan vara svårt att hantera en sådan liten (ursäkta) snorunge som hannah. Snälla svara på detta någpon kommentar, vill gärna veta vad du försöker gör / gör för att hantera detta.

2011-02-03 @ 17:55:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0