bursting in to tears

Denna veckan har inte varit bra överhuvudtaget, förutom i måndags då jag och Hannah hade en heldag för oss själva. Efter det har det varit ett rent helvete rent ut sagt. Jag vet inte om det handlar om att hon är 6 år och i trotsåldern eller om helt enkelt inte gillar mig bara, för hon är trevlig mot alla andra. Hon gnäller när jag ska hjälpa henne med saker, hon pratar inte med mig när jag hämtar henne från skolan, hon är kaxig, hon skriker, hon vill inte göra något med mig, men det går bra att göra något med alla andra. Just nu känner jag bara att jag vill hem, men resten av familjen är så bäst så det hade aldrig gått.. Önskar bara att hon kunde vara lite snällare, för jag gör allt för att göra henne glad varje dag.. Vem sa att det var lätt att vara Au Pair? Aldrig förut har ett barn fått mig att gråta.


Kommentarer
thule

usch då :( hoppas de fixar sej med henne be strong <3

2011-01-13 @ 18:40:33
URL: http://www.nattstad.se/dathule
tovis

barn kan verkligen vara hemska! Jag både hoppas och tror att hon är i trotsåldern! Men visa henne när du blir ledsen så kanske hon fattar att hon verkligen sårar dig! ÄLS*KAR DIG!!! <3

2011-01-13 @ 18:44:02
URL: http://mesolga.devote.se
icethorslund ♥

HEEJ ! Tävling på g , vinn ett fint hansband från thailand. Läs bara info.i min senaste innlägg !

LYCKA TILL VÄNNEN :) (helst gratis)

2011-01-13 @ 19:02:31
URL: http://icethorslund.blogg.se/
Therese

Hej!

Jag känner verkligen igen mig i det du säger, jag jobbar som barnflicka i Sverige och tar bland annat hand om en sexåring. När det bara är vi två är hon gullig oftast och man kan prata, leka, ta det lugnt. Men oftast är det kaos med raseriutbrott, sparkar, att hon vägrar lyssna och som du säger vägrar prata med mig på vägen hem. I höstas ville jag gråta varje gång jag gick från jobbet för att det var så jobbigt men det har blivt bättre nu. Jag och föräldrarna har tillsammans hjälpts åt att säga ifrån ordentligt så äntligen ser man skillnad. Har egentligen inget bra råd till för förutom att stå ut. Hoppas det blir bättre snart iallafall!

2011-01-13 @ 19:19:10
shorty&myzan

Nu är vinnaren av dagens blogg uppe, kolla in och se om det blev du :)

2011-01-13 @ 23:25:40
URL: http://shortyochmyzan.blogg.se/
shorty&myzan

Det blir en imorgon också :)

2011-01-13 @ 23:35:46
URL: http://shortyochmyzan.blogg.se/
halmstadfrida

usch, fy tusan. Lider med dig, Men hoppas verkligen de löser sig för dig o att de blir bättre

2011-01-14 @ 22:29:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0