samtal från polisen

Idag fick min syster ett samtal från polisen om att hennes hund satt fastkopplad utanför varuhuset mobilia här i Malmö och hade gjort det i flera timmar (vad vi vet). Saken är den att 1. hon hade lämnat bort sin hund till en kille som skulle ta hand om den eftersom att hon inte gick att ha ihop med min systers andra hund, 2. mobilia har varit stängt idag, hur länge har hunden suttit utanför? Iallafall så tog polisen hand om henne och körde sedan och lämnade henne till oss. Vilken sjuk människa spänner fast en hund sådär och bara överger den? Min syster litade på denna människan och han gjorde så. Även att innan min syster lämnade över hunden så genomgick den en operation i käken och hade skruvar överallt, den "nya ägaren" skulle fixa det, att ta bort skruvarna alltså, hos en veterinär. Nu när vi fick henne igen så var skruvarna kvar. Hunden har alltså gått i nästan ett år med skruvar i käken. Jävla djurplågare!!! Nej fy vad jag är glad att hon är här igen, just nu sitter hon är i mitt rum med mig. Vi vet fortfarande inte hur vi ska lösa hela situationen eftersom att min systers två hundar inte går att ha tillsammans, och jag åker tillbaka till London på onsdag.. Aja, det löser sig säkert, som Timbuktu säger!




Kommentarer
rebecca

Nä lille söte:( har det löst sig nu då?

2011-01-04 @ 17:04:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0