the madhatter

Den 22a januari ska ju jag och Tova ha en gemensam födelsedagsfest som även är en maskerad. Temat är film/TV och jag har valt att klä ut mig till en kvinnlig version av The Madhatter från Alice i Underlandet. Jag har fixat hatten, som jag gjort helt själv!

Innan ni kommenterar att den är vit iställt för brun/grön som han har så måste jag bara förklara. Alla hattar jag hittat som varit perfekta i både stil och färg har kostat runt 40 pund, alltså 400 kronor. Jag lägger inte så mycket pengar på en hatt jag kommer att använda en kväll i mitt liv. Vi hittade denna vita hatten för 8 pund i en maskeradaffär och jag slog till. Om inte annat så kan det vara kul att va liiiite annorlunda eftersom att jag ska vara en kvinnlig version. Dock har jag tänkt att om jag hittar en bra sprayfärg så ska jag spraya den svart..

Men visst är den grym ändå? Jag har gjort biljetten + den stora fjädern helt själv (klistrade ihop jättemånga små fjädrar) och det gröna bandet köpte vi i en tygaffär som jag sedan bara limmat på och knöt ihop. Jag gillar den och tror att festen kommer att bli helt awesome! Elina ska vara Alice så vi kommer att matcha all night long :)


Men, vad tycker ni? Är den bra?




ser mest framemot min sminkning.. kommer se galen ut! Googla bara the mad hatter så ser ni haha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0