Wannabe lyxfruar

En sak som är så himla irriterande roligt är vissa människor som bor här i London och jobbar som Au Pairer. De vill seriöst framställas som att de är rika, classy lyxfruar. Seriöst. Är man au pair tjänar man fan inte mycket, man är liksom inte Au Pair för att tjäna pengar, man är det för upplevelsen i ett annat land! Bara för att man köper en päls billigt på Portobello Market (<3) eller i någon annan vintage affär, så innebär det inte att man betraktas som rik.

Jag förstår inte heller varför det är så himla viktigt att uppfattas som rik här? Är det för att man bor i London? Varje helg ska dessa tjejer in på de fina membersclub klubbarna och festa, usch och fy att gå på en vanlig rolig klubb. Det ironiska är ju att de inte betalar en krona, utan de känner någon som känner någon annan som kan skriva upp dem på gästlistan, vilket innebär fritt inträde och fria drinkar. Jag tycker också det är kul att vara VIP på fina klubbar, men det innebär inte att jag försöka vara någon jag inte är - en rik tråkig tjej.

Däremot föredrar jag faktiskt att dra ut på lite mer chilla klubbar, som t.ex. motherbar, sjuuuuuuuuukt roligt med härliga människor som inte tjötar om pengar och sex hela tiden. Det är dessutom på dessa klubbar du faktiskt lägger pengar, eftersom att du inte står på någon fancy VIP lista så är det du själv som står för inträde och drinkar (iallafall de första två, innan du träffar någon som bjuder!). Jag går hellre ut i East London, Soho eller Camden och har riktigt roligt än går ut på någon klubb runt Mayfair eller Oxfordstreet och försöker få mig själv att verka bättre än alla andra. Det äcklar mig att folk håller på så! Nej bort med dampet nu, ville bara få ventilera mig lite. Så det så!




Kommentarer
AleXXX

bra skrivet guuhrl :)) och kram på dig. hoppas det blir bättre med hannah!

2011-01-13 @ 18:45:08
URL: http://discosanna.blogspot.com
Angelina

haha så kul fattar exakt vad du menar. jag och mina kompisar diskuterade detta väldigt mycket när vi bodde i london. pinsamt att tjejer ska försöka leka rika och fina när dom hänger på membersclubs o alla vet att dom är där helt gratis, tack vare några sliskiga desperata 40+ män som pungat ut sina cash för att få hänga med småtjejer :D haha. har du varit ute nåt i kingston? oceana? barcadia? :)

2011-02-08 @ 14:19:16
URL: http://bbittersweet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0