Min dag

Ni ville veta mer om min vardag som Au Pair, så jag kan ju beskriva hur min dag har sett ut idag. Måste dock tillägga att detta inte är en typisk dag för mig, bara vissa delar av den!

- Klev upp 07.00 när klockan ringde, drog på mig joggingbrallorna och tjocktröjan, gick ner och dukade fram frukost till barnen, sedan gick jag ut och tog en cigg innan det var dags att väcka dem.

- Klockan 08.00 satte vi oss i bilen, jag körde hem till Raquels hus och hämtade hennes värdbarn som också heter Sam. Samtidigt lämnade jag Hannah hos henne, så hon kunde ta Hannah till skolan. Sen körde vi iväg och vid 08.20 var vi framme på skolan.

- Klockan 09.00 befann jag mig på bilverkstaden för att lämna in bilen, fick fylla i lite formulär och sedan traskade jag hem till huset runt hörnan.. Nära och bra! Käkade sedan frukost och pratade lite skit med Tova i telefonen.

(Hela dagen låg jag sedan i min säng och kollade på tv samt nördade mig vid datorn, käkade lunch, middag och sådär)


- Klockan 16.45 befann jag mig på Park Hill för att hämta upp Hannah och hennes kompis Lookie (Alicia). Det var dags för en playdate hemma hos mig! Sam befann sig på en playdate hemma hos Sam redan, så det var bara hag och flickorna. De åt pizza, lekte i trädgården, lekte på Hannahs rum och kollade sedan på filmen Matilda. Jag var inte välkommen in i tv rummet eftersom att "jag är vuxen" och de kollade på en barnfilm. Mongisar :)

- 19.20 var det dags för mig att köra hem Lookie, stressad var jag eftersom att bensinlampan lös och jag ville helst inte få bensinstopp med två ungar i bilen. Men fram kom vi! Jag lämnade Lookie och gick sedan upp i gatan 2 hus för att hämta hem Sam.

- 20.00 var det dags för barnen att sova, så det var bara att få på dem pyamas, borsta tänderna och kissa innan det var hopp i säng!

Fick även reda på att jag tydligen jobbar ikväll, lite störigt då jag hade velat åka och träffa Tova & Saskia. Tovfisen åker ju imorgon! Så nu är jag sur, inte bara för det utan för att mitt tandkött gör ont mest hela tiden och ger mig huvudvärk (tandkötts inflammation). Så, dags att ta två ipren och sen ska även jag lägga mig och kolla på tv tills jag somnar! Det här var min dag! Ganska chill som ni ser.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0