Värsta minen..

haha, jag skypade med familjen redan nu istället för ikväll vid 20.00 och det gick jättebra, jag fick se barnen, vi pratade lite om lönen, hur arbetsdagarna kommer att se ut och sådär, allt var jättebra tills jag frågade om hon hade läst mitt CV. Hon svarade ja, men när jag frågade vad hon tyckte om att jag rökte fick hon värsta blicken och kollade skumt på sin man hahahah, som att jag inte kunde se henne. Hon såg alldeles förfärad ut. Hon hade tydligen missat det (hur svårt det nu kan va eftersom jag tycker jag har upprepat det 1000 ggr för att de INTE ska missa det). De skulle iallafall prata lite och sen höra av sig igen via mail till mig. Det är väl 99.99 % säkert att de inte väljer mig nu haha, de frågade hur många cigaretter jag röker per dag osv. Förklarade att jag självklart inte röker framför barnen utan bara på min fritid. Men, vi får se! Har ju en till att prata med idag, en singel mamma med ett barn som går i skolan = mycket fritid, yay!




Kommentarer
cindy

ÄR det aupair du ska jobba som? Trist om de inte väljer dig pga rökningen..

2010-10-10 @ 18:54:57
URL: http://lifeofcinderella.blogg.se/
Ylva

Hej!



Personligen skulle jag inte vilja bo så långt utanför stan.. visst, 45 minuter är inte så mycket men det kommer ju att bli en del kostnader om man ska ta sig in till stan o.s.v. Men samtidigt är det ju en upplevelse att bo på ett mindre ställe, England är ju så mycket mer än London. Och om familjen känns riktigt bra så är det ju en stor fördel. Men, ärligt talat så skulle jag satsa på en familj som bor närmare stan. Det finns massor av familjer i t.ex. Clapham, Chelsea, Battersea, Wandsworth, Fulham o.s.v. Du kan ju kolla upp transportmöjligheterna från Ashford. Är ju kanske svårt att ta sig hem från London om man är ute sent o.s.v.



Det beror ju på vilken slags upplevelse man vill ha, du kan självklart upptäcka mycket av London fast man bor en bit utanför. Och det allra viktigaste är ju att man trivs i sin värdfamilj :)



Kram

2010-10-10 @ 20:53:16
URL: http://ypple.blogg.se/
S

Min familj frågade om jag visste någon som var intresserad av att jobba som au-pair för deras vänner :) Råkade komma in på din sida och såg att du letade familj haha :) Jag vet faktiskt inte så mycket om den familjen, men om du känner dig intresserad så kan jag ge dig deras mailadress så du kan prata med dem :)

2010-10-10 @ 23:37:21
URL: http://sandrawettersten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0