made my day..

Tack för alla peppande kommentarer i inlägget nedanför, ibland blir man bara så trött och måste skriva av sig.. Blev nästan gråtfärdig innan när Hannah satte sig i mitt knä och frågade om hon fick visa mig en bild på datorn, så glad man kan bli av att ett barn uppför sig och visar lite kärlek. Nästa fredag ska jag vara barnvakt åt mina små monster och jag har planerat att ha en skattjakt! Fick inspiration av Emilia som hade det med sina värdungar för ett tag sedan. Idag skrev jag inbjudningskort till dem som jag la på deras sängar. Jag ritade fint på framsidan och skrev ett mystiskt meddelande inuti med tid och plats för skattjakten. Sedan gick jag ut och rökte (Sally var hemma), när jag kom in igen så kom Hannah springande med bara handduk på sig eftersom hon hade badat när jag la hennes inbjudan på sängen, superglad var hon och sa "Thaank you Sabrina!!!" och innan hon gick igen vände hon sig om och sa "btw, the drawing was AWESOME!!". Sam var jätteglad han med, men han är alltid glad haha. Dagen avslutades alltså bra med barnen, får se hur länge det håller i sig bara. Jag blev iallafall väldigt varm i hjärtat av Hannahs fina humör och uppförande. Hon är världens finaste när hon lägger rätt sida till!

Gick sedan till Alberts för att träffa min kanadensiska vän Vicky. Hon berättade det mest chockerande jag hört här; hon kanske måste sluta jobba på tisdag. Tydligen är hennes värdföräldrar inte nöjd med henne, och ställer så sjuka krav. Jag blev så ledsen för hennes skull eftersom att jag vet att hon gör sitt yttersta för att vara en bra au pair, men vissa föräldrar har behov av att klaga ändå. Något som gjorde mig super irriterad var att hon jämförde mig med Vicky, vi är liksom kompisar och jag vill inte att Vicky ska känna något konstigt mot mig bara för att hennes värdmamma tydligen tycker jag är en bättre Au Pair än henne. Det är konstigt att hon ens kan säga så, hon har aldrig sett mig under dagarna med mina barn, träffar henne endast på morgonen då hon hämtar min Sam eller när jag hämtar hennes Sam innan skolan och ibland på eftermiddagen när jag lämnar hennes Sam (jag gör oftast the pick-ups och hon the drop-offs).

Tycker så synd om Vicky, men jag sa att självklart kan hon få ha sina grejer här (tre resväskor) ifall hon behöver lämna huset, för hon hade redan fixat så att hon kunde bo hos någon men hennes grejer fick inte plats. Det är ganska svårt för henne att lämna London bara sådär eftersom att hon bor i Kanada = dyrt och långt hemifrån! Jag hoppas iallafall att allt löser sig för henne.. <3<3<3

Nu ska jag fortsätta med min sista tavla (har redan gjort två) och sen ska jag ta kort och visa er hur dem ser ut :) Dags att få upp lite saker här på väggarna. IKEA NÄSTA vecka, det har Sally lovat nu haha.




Kommentarer
tova

men whaaaaaaaaaaaaaat??? Jag är chockad..... Varför säger man nå sånt inte lite tidigare??? Hon har ju fan varit här i flera månader...... ? You have to tell me everything!!!! shiiiiit.... fin fina tavlor by the way!

2011-01-14 @ 11:06:32
URL: http://mesolga.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0