Läsarfrågor

(ÄÄÄÄNTLIGEN KAN JAG POSTA DETTA INLÄGGET!!)

Postat av: Olivia
1, hur är det att jobba som au pair

2, när måste man börja planera och hur gör man (vill åka vid studenten)

3, USA, England, Australien vad rekommenderar du?

4, vad kostar det att va borta i ett år?


Svar:


1. Det är kul tycker jag, nu iallafall! Första gången jag var Au Pair (i USA) så hatade jag det, andra gången var det helt okej och nu denna gången tycker jag det är riktigt roligt! Det beror på familjen, ålder på barnen osv. Visst kan det vara långtråkigt och drygt emellanåt men oftast är det kul. Världens lättaste jobb och billigaste semester!

2. Det beror på vart du ska åka. Det tog mig lite mer än 1 år av planering att åka till USA, det tog mig 4 dagar att åka hit här från det att jag bestämde mig för att bli Au Pair tills jag hittade min första familj.. Beror helt på landet, om du behöver visum och massa andra papper osv..

3. Australien har jag aldrig varit i.. Men, att jobba som Au Pair - England. Att åka på semester - USA (New York). Jag tycker det är grymt mycket roligare att vara Au Pair i England än i USA. Lättare att leva här dessutom.

4. Förstår inte frågan direkt, men inget? Du får ju lön för att vara Au Pair, du betalar inte för det (bara om du åker med någon organisation som t.ex. Cultural Care). Det enda jag betalade för att åka hit till London var halva min flygbiljett.


Hade tänkt göra som såhär att varje fredag så samlar jag ihop alla frågor som blivit ställda under veckan och svarar på dem i ett och samma inlägg, istället för att ha frågestund eller bara random svara på vissa frågor. Låter detta som en bra idé? Det tycker jag!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0