Året som gått

Sammanfattning år 2012:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade hemifrån för första gången (i Sverige). Blev även chef för första gången i mitt liv :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Malin fick nyligen sin bebispojke och Nathali fick sin andra lilla tidigare i år :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, ingen som stod mig nära

5.Vilka länder besökte du?
Förutom Sverige och Danmark så besökte jag England, Tyskland och Egypten.

6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Äkta och trogen kärlek?

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
21/12, domedagen. FAIL!

8. Vad var din största framgång 2012?
Min befordran :)

9. Största misstaget?
Jag ångrar inget

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, senaste veckan hade kunnat vara bra nog för hela året!

11. Bästa köpet?
Mina Easytone. Minns hur ont jag hade i ben och fötter på jobb innan jag började använda dem.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor skulle jag nog tro

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, men även riktigt ledsen emellanåt


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Wipe your eyes
One more night
Somebody that I used to know 
Gangnam Style 
Don't you worry child

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det glada har nog övervägt det ledsna tror jag, även om jag varit mycket av varje.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Slappnat av!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat över småsaker

18. Hur tillbringade du julen?
Hos svågerns syster med stora släkten!

19. Blev du kär i år?
Ja

20. Vem saknade du?
Farfar

21. Favoritprogram på TV?
Jersey Shore

22. Bästa boken du läste i år?
The Hunger Games trilogy

23. Största musikaliska upptäckten?
Maroon 5, blivit galen i dem


24. Något du önskade dig och fick?
Tjänsten som baransvarig på jobb :)

25. Något du önskade dig men inte fick?
Presentkort på ikea i julklapp...

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag tror jag hade förfest hos mamma och sedan drog vi till breeze. Om jag inte minns helt fel


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om jag kunnat skita i saker och gå vidare. Så jävla envis :)


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Har till största delen detta år klätt mig i skjorta och väst, så måste ju säga hemskt snygg!

29. Vad fick dig att må bra?
Mina fina vänner och kärlek när den var som bäst!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ryan Gosling och Adam Levine, som alltid!

31. De bästa nya människorna du träffade?
Alla fina nya kollegor, Malin och Jocke i Egypten, mfl.

 

Gott nytt år kära vänner!

 

 

 

Julafton

Nyss hemkommen från Trelleborg där vi firat jul med 12(!) ungar och dubbelt så många vuxna. En riktigt redig jul alltså!

Jul och sånt

Började fira jul redan igår den 22/12 hos mormor. Blev en god julmiddag och den årliga pengen från lilla mormor, hon är så fin. Idag blev det ännu ett julfirande tillsammans med mamma, storasyster och hennes familj. Blev även en fet julmiddag idag och syster hade gjort egen saffranssill, har nog aldrig ätit någon godare sill i mitt liv! Lite julklappar blev det också, ungarna fick de flesta redan idag för att jag ska slippa ta med allting imorgon då vi kör på julfirande nr 3 utav 4. Jag fick lite fina paket jag med, bl.a. ett våffeljärn som jag velat ha sedan jag flyttade in i min lägenhet för 6 månader sedan haha. Tack till min fina familj för idag och God Jul till er alla :)
 
 

Sjukstugan

Innan idag tänkte jag för mig själv, "nu när du ändå går hemma och är sjuk så kan du lika gärna passa på att ta och storstäda!" Men fanns där någon energi till det tror ni? Har underhållit mig med det här de senaste 12 timmarna:

New years eve

Vad jag ska fira in nya året i:

I hate being ill

Detta är inte roligt för fem öre.. Underhåller mig med Family Guy, Josefin och instagram! Följ mig där: nilssonsabrina

Sjuk

Blev inget jobb idag. Vaknade upp med feber, frossa, snor och onda öron. Var ändå tvungen att svänga inom jobb snabbt och fixa med schemat men sedan dess har jag legat nerbäddad här i soffan.

Har två saker som får mig att må lite bättre dock!

kärlek och respekt

 

The Flintstones

Idag har jag varit iväg med Josse och handlat lite julklappar på Väla i Helsinborg. Väldigt fint var där :) Annars har jag ikväll bakat Rocky roads som står och hårdnar i kylen och sitter nu och kollar på The Flintstones, härligt nostalgiskt! Imorgon blir det att gå på första dagen utan 4 innan jag är ledig igen, härligt :)

Sov gott!




RSS 2.0