sjukling

I hela mitt liv har jag aldrig varit den som blir sjuk ofta, men det senaste halvåret kan nog vara karman som slår tillbaka, för fy farao vad jag har varit sjuk! Ligger just nu nerbäddad i sängen med feber, fick gå hem tidigare från jobb och allt. Varje gång jag anstränger mig på minsta sätt så får jag feber, jag förstår det inte. Den kommer och går, tror det är min kropps sätt att säga ifrån att jag måste vila! Men om jag är hemma en hel dag och vilar så mår jag tipp topp sen, fram till att jag antingen går och jobbar, går i stan eller liknande. Kvittar vad jag gör så mår jag piss sen. Har fått en remiss från sjukhuset att inom 2 månader ska jag opereras och jag hoppas fan att det blir snart så detta kan försvinna!
 
Nu ska jag släcka ner här och läsa ett par rader i min bok, läser för tillfället Catching fire, som är del 2 av Hungerspelens triologi. Har läst den en gång förut och den är så jävla bra, i november kommer filmen ut på bio och jag längtar! 
 
 

Produktiv dag

Idag har jag varit väldigt produktiv!

Senast i ordningen idag är att jag har sorterat räkningar, lönespecifikationer samt avslutat 2 prenumerationer hos bl.a. Veckorevyn. Onödiga utgifter som bara går på rutin. Jag fick även mailat till kronofogden igår för att höra efter varför jag inte kan handla på kredit, testade nämligen att handla häromdagen. Visste att jag inte hade någon skuld då jag mailat dem för ca 6 månader sen om samma sak och idag fick jag svaret! Jag har ingen skuld hos dem, men ack en liten prick sedan 2011 på en skuld som fått ett s.k. utslag. Aja, vad ska man göra? Ett år kvar tills den försvinner iallafall. 
 
Jag har lagt upp en budget för de kommande 4 månaderna fram till min och Siris avresa till New York! Det gäller att spara varenda slant jag kan så att vi kan leva rövare under våra 3 veckor i världens bästa stad!
 
Idag fick jag äntligen hämtat ut mina skor också, som blivit skickade till mig från andra sidan atlanten och de passade perfekt, så jag blev väldigt glad där. 
 
Nu håller på att städa/rensa och kolla på Biggest Loser samtidigt, måste ju se det då fina Katta är med. En av de roligaste människorna jag träffat, så himla go! Hon har precis vägt in sig och ligger under det gula strecket, jag hoppas att hon får stanna kvar! Heja Katta!
 
 
 
 
RSS 2.0