Orkar inte mer!!

Sedan i onsdags eftermiddag har jag haft ont i min hals och mitt öra. I torsdags kollade jag ner i halsen och såg att det var fullt utav vita prickar, tänkte direkt på halsfluss så jag for iväg till läkaren. Sedan dess har jag legat här hemma och försökt äta, svälja och stänga min mun men allt gör så ont. Jag kan inte sätta tänderna emot varandra alls eftersom att halsen är så svullen. Jag har provat allt, te, soppa, glass, smärtstillande, att stoppa vitlök i örat (hjälpte lite men stank så mycket att jag inte orkade mer), sova bort det, bada osv. Det blir inte bättre utan nästan sämre varje dag.. Igår kväll kände jag att "yes, imorgon kan jag nog äta utan problem" eftersom att halsen inte gjorde så jätteont då. När jag vaknade imorse ville jag gråta så ont det gjorde när jag svalde. 
 
Något som också är så jävla störigt är att varje natt så vaknar jag utav att jag har halsbränna. Halsbränna är i vanliga fall jobbigt men när man har halsfluss är det fan tortyr!! Jag har varje kväll tagit 2 stycken omeprazol i förebyggande syfte så att jag ska kunna sova, men likväl vaknar jag ändå varje natt av att jag knappt kan andas så ont det gör!! Inatt/imorse vid 05.30 efter att ha vaknat ca 4 gånger redan fick jag nog och gick yrvaket upp och rotade igenom alla mina lådor efter en tuggtablett. Hittade tillslut mina Novalucol och tog en sådan, men det tog tid att svälja ner ska ni veta. Fy fan. Fick sovit fram till 10.00 ungefär innan det drog igång igen. 
 
Jag vill bara att det ska försvinna!!! Det värsta är att jag smittar också så ingen kan hålla mig sällskap i mitt helvete och på måndag har jag och My bokat biobiljetter till Les Miserables som jag så gärna vill se men har jag inte blivit bättre tills dess är det ju en omöjlighet. Detta är inte kul!! Tänker tillbaka på semestern istället innan jag sätter igång filmen Lorax och försöker trycka i mig min nionde (!) piggelin för dagen.
 
(Mina kollegor ska dessutom ha ett stort jävla tack för att dem ställer upp för mig denna helgen, dom är bäst!) 
 
Mvh/ bitter tjej.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0