Operationen dag 1 & 2

Igår vaknade jag vid 8.30 tiden, kunde omöjligt sova då jag var så nervös inför operationen. Jag hoppade in i duschen och skrubbade mig med den där svampen som dödar alla bakterier. Vid 10.00 hämtade AC upp mig och vi begav oss till Ystad. Väl på sjukhuset blev jag inskriven och sådär, fick klä om och blev tilldelad en säng. Skulle opereras 13.00 men kom inte iväg förrän 2 timmar senare..

När jag vaknar upp efter operationen tjuter jag som ett barn och nästan skriker efter smärtstillande, gjorde fruktansvärt ont i hela halsen. Jag kunde heller inte andas ut med näsan, andas in gick finfint dock! Två gånger pumpade dem i mig morfin men ändå gick inte smärtan bort. Visst gick den ner lite men helt bort försvann den aldrig. Min läkare/kirurg kom in till mig på uppvaket och berättade att det hade gått bra men att det hade blivit lite komplikationer och jag hade blött mycket (ca 100ml) så de hade fått sy mig i halsen (5 stygn tror jag det var) och han ville ha kvar mig över natten. Tur var väl det för den natten var fan ett helvete.

Fortsättning följer..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0