livet som au pair

Det är fan världens bästa jobb alltså, jag älskar det! Iallafall nu, annat var det när jag var i USA, hatade det! Sämsta området hamnade man i, även om man tror att det ska va sååå himla coolt och lyxigt, så lever man bara i den bubblan i ca 1 vecka innan man inser hur jävla kasst det är! Men jag måste ju säga att jag älskar att vara Au Pair i London (världens bästa stad, 10000 ggr bättre än New York, LA, Tokyo osv osv), just hos denna familjen! Jag jobbar inte mycket faktiskt, jag går upp på morgonen vid 7, väcker barnen 7.15, ser till så att dem klär på sig sina skoluniformer, äter frukost och borstar tänderna. Sedan lämnar jag Hannah på skolan och sen är jag fri! Mellan 4 och 6 (beroende på vilken dag) så kör jag och hämtar upp barnen och sedan är det läxläsning och middag som gäller fram tills föräldrarna kommer hem vid 7 och då är jag fri igen! För detta jobbet får jag väldigt bra betalt. Bra pengar + mycket fritid = världens bästa jobb!!

Nu ska jag sätta igång och "spela" lite Wii fit, ska köra yoga i en timme tänkte jag, sedan blir det dusch och göra sig iordning innan det är dags att åka och hämta Sam på skolan :) Kommer att uppdatera dagens sanning senare och då ska jag skriva ett helt inlägg om min bästa vän <3




Kommentarer
Marie

Fast det där är väl inte helt sant. Du säger att du trivs nu i London för att du har en bra familj. Om du hade haft en bra familj i USA hade du ju trivts där också och stannat...

2010-11-25 @ 13:05:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0