Heldag

Idag har jag jobbat heldag, eller jag jobbar iofs fortfarande! Mamman är ute och svirar med sina vänner lite så jag får vara barnvakt ikväll. Idag har vi hunnit med att leka lite med tågen, sett 3 filmer (Harry Potter och halvblodsprinsen, Scooby Doo the movie och Cars). Förutom det har vi varit och handlat i affären, fick locka med mig honom genom att köpa Scooby Doo filmen (kostade bara 30 kr, så det var helt lugnt!), haft besök av hans farmor, farfar och farbror osv. Jag har dessutom hunnit tvätta 4 maskiner tvätt, vikt och lagt in det i garderoberna, städat och dammsugit hela undervåning, plockat undan leksaker, ställt tillbaka alla grejer i matsalen som stått i köket då målarna har målat där inne (MYCKET grejer var det), lagat middag och diskat. Puh, duktig jag är va? Städningen och tvättningen var inte något jag behövde göra, men jag gjorde det ändå!

Jag och grabben hade lite bråk innan, vårt först. Han lekte med två av sina jättestora bilar och dem hade ett race och gång på gång skickade han iväg dem i hög fart rakt in i väggen, bordet, tvn osv. Jag sa till honom flera gånger att inte göra så, men han vägrade lyssna. Till sist tog jag bilarna ifrån honom och då blev han arg/ledsen och sa: "I'm gonna tell mummy on you!!" då kontrade jag med "Please, do that, then I can tell her that you're not behaving well today!" Då blev han tyst :D snorungen <3 Nu sitter han fint i soffan och kollar på Cars, han kommer nog att somna snart. Då blir det till att plocka undan det sista här och vänta på att morsan kommer him!


Har ni något ni undrar över eller vill se? Tänkte ta bilder på området här imorgon och lägga upp bilder på mitt rum ikväll! Så kika in om ungefär en timme så..

Fick sms i skrivande stund av min värdmamma, hon är hemma om ca 30 minuter, så blev ingen lång babysitting idag :) Skönt!



<3<3<3


Kommentarer
Mariah

Hej!

gillar verkligen att läsa din blogg, mycket p.g.a att jag har en pojkvän som är engelsman(som jag är hos just nu =D ) men också för att det verkar intressant och vara au pair även fast jag aldrig har haft god hand med barn, har lättare med djur haha

ville bara säga det! =) fortsätt blogga för jag kommer läsa det =)

2010-10-26 @ 22:40:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0